púder fanni 2014.11.27. 19:54

Káposztás húsos burek egyszerűen

Több pékségben is lehet manapság burekot kapni, de én azt mondom, házilag is egyszerűen el lehet készíteni! Gyors étel, ami másnaposan még jobb is, mint melegen a sütőből! Kreativitást és fantáziát előkaparni, mindenki essen neki a saját burekjának!
IMG_20141127_184901.jpg

Még mielőtt nekikezdek, felhívnám a figyelmet, hogy még mindig nem a világmegváltó receptet fogom közölni. Nem autentikus, tudom. Életemben először Szegeden találkoztam burekkel, a szerb pékségekben nagyon finomakat lehet kapni, húsos káposztásat is, de az, ami miatt én is megpróbálkoztam vele itthon, az egy mély benyomást tevő boszniai út volt, ahol Szarajevóban ehettem a világ legmennyeibb burekjából. Ők egy nagy pohár hideg ayrannal kínálták és a szerbtől (amit én ismerek) annyi különbséggel, hogy nem kerek tortaszerű volt, hanem kis "hurkákból" állt, amik mennyeien ropogtak. Később a szállásadónk is készített nekünk egy házi verziót, szintén a "hurkás" megoldással, parázs fölött sütötte és imádta mindenki. Az eredeti tészta nem réteslisztből készül, hanem egy extra fehér, alacsony korpa- és proteintartalmú lisztből, de én az egyszerűség és gyorsaság kedvéért rétestésztát használtam. Egy régi képet azért beszúrok a parázson sült csodásról.
DSC03743.jpg

Hozzávalók (4 személyre):

1 csomag rétestészta
0,5 kg darált sertéshús
0,5 kg fejeskáposzta
10 dkg vaj (a tészta kenéséhez)
1 fej vöröshagyma
1 evőkanál olaj
só, bors
a parazsas íz kedvéért egy kis darab füstölt cayenne (én a Chili Manufaktúránál veszem)

Elkészítés:

Az apróra vágott vöröshagymát megfuttatom az olajon, majd sózom és hozzáadom a füstölt cayenne-t hogy kiengedhesse a zamatát. Elég belőle egy kicsit használni, mert nagyon intenzív az íze. Érdemes magasabb falú edényben végezni a főzés ezen folyamatát mert a káposzta később túl fog csordulni. Hozzáadom a darált húst, és szépen megpirítom. Csak ezután adom hozzá a vékonyra szelt fejeskáposztát és fedő alatt hagyom párolódni. Ha megpuhult a káposztánk, elforraljuk a levét, és hozzáadjuk a borsot.


IMG_20141127_184758.jpg

A munka nagyjával már végeztünk is. Ezután gőz fölött, vagy mikróban megolvasztjuk a vajat. Én az egyszerűség kedvéért tortaformát használtam a burek formájának, ezt kibéleltem kb 3-4 réteslappal és mindegyiket vastagon megvajaztam. Hagyjunk a forma szélénél kilógó tésztarészt, hogy oldalról is be tudjuk bugyolálni a kis csomagunkat.


IMG_20141127_184650.jpg

Ezután bele is önthetjük a káposztás húsos keverékünket, majd az alsó rétegek mintájára megismételjük a vajazós ráterítős játékunkat és az oldalaknál is jól a töltelék alá nyomkodjuk a tésztát. Ez a mozzanat számomra kritikus, nem szeretem ha kilyukad, pedig ez ilyen vékony tésztánál könnyen előfordulhat. Arra fel kell készülni, hogy a sütőben fog még levet ereszteni, de az nálam még soha nem okozott problémát, nem áztatta el sem az alsó, sem a felső tésztaréteget, csak belül lett nagyon szaftos.

IMG_20141127_184831.jpg

Mehet is be a sütőbe, 180 fokon 20 perc alatt szép barnára sül.

IMG_20141127_184930.jpg

A nyitóképen látszik, hogy én is joghurttal tálaltam, valami van abban, ahogy eszed a forró burekod és közben a hideg, sűrű joghurtot kanalazod hozzá.

A siker fergeteges, a belefektetett munka szerintem nem sok. Én vacsorára szoktam csinálni, mikor ezek a képek készültek, könyörögnöm kellett, hogy lefotózhassam, mert mindenki rá akart ugrani. Ha megmarad (szinte kizárt) másnaposan egy újabb élménnyel gazdagodhatunk, mert az ízek annyira összeérnek, hogy leírhatatlan.
Annyi még hozzátartozik a recepthez, hogy kísérletezzetek bátran! Boszniában ettünk kapros túrósat, krumplis húsosat, sima húsosat, édeset, bármit beletehettek!

És jöjjön végül egy kép a sütőből kivétel utáni második percről. Azt hiszem mindent elárul.

IMG_20141127_184956.jpg

Címkék:olcsó recept egytálétel burek rétestészta gyors&finom Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr976938425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása