púder fanni 2014.05.21. 12:19

Nagymama specialitása: hagymaszósz

Egyik este nagyon megkívántam a hagymaszószt. Mint kiderült, ez Nagymama receptje volt kezdetekben, minden karácsonykor ezt tálalták a pulyka mellé és ezt fejlesztette tovább minden hölgytag, a családja szája ízére. Az eredeti recept szinte fellelhetetlen, ezért én is megalkottam a sajátomat. 

Az alapelv ami vezérelt, hogy a hagyma íze domináljon, krémes legyen, édes és jó sűrű. IMG_20140508_204529.jpg

Hozzávalók:

3 fej vöröshagyma
1 kanál olaj
1 kanál barna cukor
2 dl magas zsírtartalmú tejszín
só, bors, szerecsendió, tört chilipaprika

A recept maga pofonegyszerű. 
A hagymát felkockázom, kicsit megpirítom az olajon, sózom, felengedem egy negyed pohár vízzel, tovább párolom a legkisebb lángon, hozzáadom a cukrot, tovább főzöm, felöntöm a tejszínnel, ízesítem és hagyom minimum fél órát rotyogni. 
Végjátékként pedig a felét selymesre turmixolom, és összeöntöm a darabos résszel. A tetejére mehet egy kis tört chili, mert az mindent jobbá tesz.

Én vékonyra szelt krumplit sütöttem meg olajban, ezzel mártogattam, fantasztikus.

Bármilyen húshoz kiváló öntet, és egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Tiszta ízvilág, és elrontani sem lehet.

Alakítsátok bátran, kísérletezzetek vele!

 

Címkék:olcsó sörkorcsolya szósz 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr706190111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.22. 17:52:16

A nagyi honnan szedte Kádár idején a barna cukrot és a chili paprikát?

karma police 2014.06.02. 14:10:18

@polyvinyl: "Az eredeti recept szinte fellelhetetlen, ezért én is megalkottam a sajátomat." Nagyjából ezzel kezdődött a szöveg, okoska...

Lángharcos 2014.06.02. 14:10:26

Amúgy a francia hagymakrémleves is így készül..
süti beállítások módosítása