púder fanni 2014.05.01. 19:55

Pikáns burgonyakrémleves, hagymaropogóssal, grillezett vajas tésztával

Remélem mindenkinek nagyszerűen telik a majális, mi a négy fal közé zárva töltjük szerintem az egész hosszúhétvégét, köszönhetően a beadandók sokaságának. A nap egyetlen értékelhető momentuma az ebéd volt. Én krumplifüggő vagyok, és a mai kísérletem valahogy remekül sikerült. Friss, laktató és olcsó, jöjjön hát a recept! IMG_20140501_145210.jpg

Hozzávalók (2 főre):
1 kg krumpli
2 l leves alaplé
1 evőkanál Worcestershire szósz
1 evőkanál mustár
só, bors

Ropogóshoz:
2 fej vöröshagyma
Fél vaj

Grillezett vajas tésztához:
1 csomag leveles tészta
Olvasztott vaj, a tészta 2 oldalának megkenéséhez

A kockára vágott, meghámozott krumplit a levesalappal és a worcestershire szósszal felrakjuk főni, sózzuk, borsozzuk. 

Ameddig a krumpli meg nem fő, a hagymát vékonyra szeljük és a vajban pirosra sütjük.

A leveles tésztát kiolvasztjuk vékonyra nyújtjuk, majd serpenyőben (én grillserpenyőt használtam, mert imádom a cuki kis csíkjait) mindkét oldalát alaposan megvajazva megsütjük.

Ha a krumpli megfőtt, kb. a 3/4-ét kimerjük és összeturmixoljuk, majd visszaöntjük a maradék leveshez és tovább forraljuk. Miután levettük a tűzről, 1 kanál mustárt keverünk el benne.

IMG_20140501_145121.jpg

Mennyei. A hagyma a tetején ellenpontozza a leves krémességét, a vajas tésztával pedig lehet tunkolni. Azt ki ne szeretné? Én imádom! Ráadásul a dolgozatírás is könnyebben megy utána.

 

Gyors, friss, olcsó, főzzétek, alakítsátok kedvetekre!

Címkék:burgonya olcsó ebéd gyors&finom Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr226102471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása