púder fanni 2014.04.12. 20:23

Rusztikus körtés - almás pite

Ez a sütemény a tipikus eset arra, hogyan lehet az elbaltázott dologból valami remeket kihozni. 
Ismét a szülői házban töltök a tavaszból egy szeletet, hazaérve pedig szomorúan konstatáltam, hogy az almák a kosárban megbarnultak és foltosak lettek. Kidobni nem szeretek semmit, így almás pite mellett döntöttem, és reggel gyönyörű, édes körtéket vettem a piacon. A fejemben valamiért az alma legjobb barátjaként egyértelműen a körte szerepel a gyümölcsök közül, így úgy gondoltam, csaphatnának egy flancos kis partit a sütőmben. :)IMG_20140412_132927.jpg

Hozzávalók (27 cm-es tortaformához)

Tésztához:
700 g liszt
2 tojás
300 g barna cukor
2 dl tej
250 g szobahőmérsékletű vaj
sütőpor
1 citrom héja
tojás a tészta megkenéséhez

Töltelékhez:
6 alma
6 édes körte
100 g barna cukor
fél citrom leve
1 tasak vaníliás pudingpor

A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk és fél órára betesszük a mélyhűtőbe. Erre azért van szükség, mert a kezünk melegétől megolvadt vaj nagyon ragacsos lesz.

Az almákat és a körtéket meghámozom, kivágom a magházat, majd kisebb-nagyobb darabokra vágom őket és a lábasba teszem a gyümölcsöket. Meglocsolom a citrom levével és a cukrot is hozzáadom, majd fél pohár víz társaságában párolom őket, ameddig meg nem puhulnak. Ha ez csodásan bekövetkezik, krumplitörővel kicsit megnyomkodom őket, de nem töröm teljesen össze, hogy maradjanak nagy szaftos darabok is. Ezután hozzáöntöm a pudingport, egy pillanatig még hagyom a tűzön, majd leveszem. A pudingport csak állagjavításra szolgál, sokkal krémesebb és egységesebb lesz a gyümölcsmassza.IMG_20140412_142021.jpg

A tésztát 1/4, 3/4 részre osztom, a nagyobbik rész lesz a tészta alját és oldalát, a kisebbikből pedig a tetejére a rácsot készítem el.
A nagyobbikat kinyújtom, majd a tortaformába terítem úgy, hogy az oldalára is kerüljön a tésztából. Én vakon sütés nélkül készítettem el.

A gyümölcsös masszát beleöntöm a formába, majd a maradék tésztából ujjnyi vastag csíkokat szelek, amiket rács formába megfonok az alkotásom tetején.
Tojással megkenem, majd 20 perc alatt 180 fokos sütőben aranybarnára sütöm.

Hatalmas adaggal sütöttem a családomnak és azonnal elfogyott. Szerintem ezen kívül nincs mit ragozni rajta, ha van kedved és időd, feltétlenül próbáld ki, nemcsak ízorgia, de a konyhának is tavasz illata lesz tőle. :)

Címkék:alma körte olcsó édesség pite Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr16023755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása