púder fanni 2014.04.03. 22:50

Szuper-extra házi hamburger

"Ha rossz a napod, legalább a vacsorád legyen jó" alapelvet követve ma egy szuper-extra házi hamburger elkészítése mellett döntöttem. Ennél már csak akkor lenne házibb, ha szerencsétlen marhát én neveltem volna, majd vágtam volna le. A bucit, a húspogácsát, a barbecue szószt, valamint a vörös cheddar sajtszószt is magam készítettem, és mindegyik receptjét megosztom veletek :)IMG_20140403_163022.jpg

Hozzávalók: 

Bucik (8 darab)
1 kg liszt
3 dl tej
1 dl joghurt
3/4 friss élesztő
2 tojás (1 a tésztába, 1 a bucikat megkenni)
6 evőkanál olaj
barna cukor
só
chilipehely a tetejére

Húspogácsa (8 darab)
70 dkg darált marhanyak
30 dkg vesefaggyú (a marhába darálva)
só
bors
1 evőkanál Worcestershire szósz
fél fej nagyon apróra vágott vöröshagyma
3 gerezd tört fokhagyma
késhegynyi szódabikarbóna

Barbecue szósz
2,5 fej kockázott vöröshagyma
5 gerezd tört fokhagyma
barna cukor
almaecet
0,5 l paradicsomlé
füstölt paprika

Vörös cheddar szósz
2 dl 20%-os tejszín
15 dkg vörös cheddar sajt

Kezdjünk bele a nagy főzésbe!

A langyos tejben felfuttatom az élesztőt, majd a többi hozzávalóhoz öntve robotgéppel puha tésztává gyúrom. Meleg helyen 1 órát kelesztem, amíg a duplájára nem nő, majd 8 felé vágom, és kerek gombócokat formázok belőle, majd kisütőpapírozott tepsibe teszem a kis zsemléket, hagyva kellő távolságot közöttük, mert meg fognak nőni. További fél órát kelesztem, majd megkenem a tetejét a felvert második tojással, majd a tetejére tört chilit szórok (mert a chili mindent jobbá tesz). 30 perc alatt barnára sütöm a tetejét 180 fokos sütőben.IMG_20140403_161302.jpg

 

A húshoz először is kell egy nagyszerű hentes. Ahová én járok, ott nem volt egyáltalán darált marha, ezért átmentem a Dohány utca 47-ben lévő hentes szaküzletbe. Azt már régóta tudom, hogy vesefaggyút kapni nagyon ritkán lehet "normális" hentesnél, így úgy gondoltam nem is próbálkozom vele. A hentesbácsit megkérdeztem melyik húst ajánlja hamburgerhez, melyik a legfrissebb, amit le tud darálni nekem, és meglepetésemre azt mondta, hogy a nagy éttermek mind 70% marha, 30% vesefaggyú kombinációval dolgoznak, kérek-e bele én is. Én csak pillogtam, és a szívem eltelt szeretettel :) Kértem, és mellé marhanyakat ajánlott, gyönyörű friss húsból darálta össze nekem, olyan egyenletesen a vesefaggyúval, hogy öröm volt nézni. (A vesefaggyú azért kell a húsba, hogy ne száradjon az ki) Majd megosztott egy kis huncutságot velem, azt ajánlotta tegyek egy késhegynyi szódabikarbónát a húsba, mert így sütésnél sokkal könnyebb lesz a textúrája. Igaza lett.

Szerettem volna ha a hús természetes íze dominál, ezért csak pár fűszert tettem bele, majd hagytam őket 1 órán keresztül "összeérni". 8 gombócot formálok a húsból majd kicsit lelapogatva vastagabb pogácsaformát alakítok ki belőlük.
Forró serpenyőben 2-2 percet sütöm mindkét oldalát.IMG_20140403_161523.jpg

 

A barbecue szószra még nem gondoltam úgy, mint otthon elkészíthető nyalánkságra, de ezentúl csak ezt az utat fogom járni, mert elképzelhetetlenül finom lett.
A hagymát és a fokhagymát kicsit megpirítom, majd barna cukorral karamelizálom, öntök rá egy löttyintésnyi almaecetet, majd ha megpuhult ráöntöm a paradicsomszószt és a füstölt paprikát. Addig főzök őket, ameddig be nem sűrűsödik. Mennyei :) De tényleg.IMG_20140403_161834.jpg


A vörös cheddar szószt nagyon egyszerű elkészíteni, a tejszínbe beleöntöm a felkockázott sajtot, majd megolvasztom. Nagyon krémes és finom, megadja a lágyságot, ami a buci és a hús közé kell.

A hamburger összeállításánál az egyszerűségre törekedtem, az alsó szintre jégsaláta és paradicsom került, erre jött a barbecue szósz (nem túl sok, hogy a hús lehessen a sztár), arra a hús és a cheddar szósz.IMG_20140403_163124.jpg


Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni!

Címkék:recept marhahús hamburger szósz komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr775904536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dedalon74 2014.04.04. 19:49:11

Húspogácsába a faggyú mellett: só, bors, és egy kis dijoni mustár kell, amit te csináltál az egy elcseszett fasírt.

2014.04.04. 23:40:14

A fokhagymát én kihagynám az egészből, és a hagymát se a húspogácsába tenném. De hát, kinek mi ízlik. :) A szódabikarbóna a román mici-ből jöhet, és még jó is lehet, mert fellazítja a pogácsát. Egyébként tetszik. :)

HardTuri (törölt) 2014.04.05. 09:28:07

inkább a burger king vagy meki,ennyit vacakolni mire kész van éhenhalok.

wormwood 2014.09.28. 22:29:29

Nagyon jó receptnek tűnik, mindenképpen lementem és adandó alkalommal el lesz készítve egy két apró változtatással! Köszi szépen az ötleteket, megint közelebb jutottam egy kis lépéssel a tökéletes hamburger elkészítéséhez. :)

Viszont mindemellett a kommentelőknek:
dedalon74: Mert te valahol mustáros húspogácsákról hallottál, attól még az is egy opció nem kritérium, pont mint a fokhagyma vagy a worchestershire szósz.
Az elcseszett fasírozottat max szerető anyukád tolja eléd vasárnap, ez hamburgerhús pogácsa.

HardTuri: Vagy egyből told be amit a kukákban találsz, ugyan ott vagy. Remélem sokat eszel még majd gyorsétteremben és az életben nem tapasztalod meg mi is az a hamburger, mindezt azzal a tévképzettel hogy már rengetegszer ettél olyat.
süti beállítások módosítása