púder fanni 2014.03.12. 11:07

Tavaszi kellemes: cukkinis quiche

A szülői házban töltöm a megérdemelt tavaszi energetizálást, ahol a hűtőben nagy meglepetésemre zsenge cukkinit találtam. Mivel ma én főzök ebédet és kicsit extrábbal szerettem volna várni a munkából hazaesőket, egy nagyon finom és friss, tejszínes, cukkinis-gombás egytálétel mellett döntöttem.

IMG_20140312_105609.jpg

Hozzávalók (4 nagybendőjű emberrel számolva):

A tésztához:
1 tojás
250g margarin
250g tönköly búzaliszt (simával is kiváló)
csipet só

A töltelékhez:
3 fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
6 zsenge cukkini
6 nagy fej gomba
500ml főzőtejszín
só, bors, szerecsendió, egy löttyintésnyi olaj
sajt a tetejére

A puha vajat sóval, tojással és a liszttel tésztává gyúrtam, majd ameddig előkészítettem a zöldségeket, addig a hűtőbe raktam, mert a kezem melegétől a vaj nagyon megpuhult és ragacsos lett a tészta.

A hagymát vékony szeletekre vágtam, majd egy löttyöntésnyi olajon elkezdtem dinsztelni, a gombát nagyon apró kockákra vágtam, a cukkinit pedig tökreszelőn héjastul lereszeltem (előtte egy kis mosás nem árt). Amint a hagyma üveges lett, hozzáadtam a gombát és cukkinit, sóztam, borsoztam, szerecsendióztam, majd fedő alatt puhára pároltam. Szép levet eresztett, ezt én jobban szeretem elfőzni, mint leönteni. Amikor minden hozzávaló megpuhult hozzáöntöttem a tejszínt, belenyomom a fokhagymákat és még tovább rotyogtattam fedő alatt. Érdemes megkóstolni a tejszín hozzáadása után is, hogy elég sós-e, kell-e még bele fűszer. Akkor vettem le a tűzhelytől, amikor már krémes állaga lett a keveréknek.

A tésztát a tepsi/tál nagyságára nyújtottam, úgy, hogy a falára is jusson a tésztából. Gyakorlatilag egy kis kosarat kell hogy formázzon a zöldségeknek. Van aki piteformával készíti, nagyon szép lesz az eredmény, de egy nagyobb mennyiség elkészítéséhez nálunk az nem elég. A tészta alját megszurkáltam, majd 5 percre bedugtam a sütőbe, hogy egy pöttyet megsüljön a felszíne. 

Ahogy kivettem, a tejszínes-cukkinis-gombás masszát beleöntöm a tésztakosárba, majd fél órára 180 fokon sütöttem, ráreszeltem a sajtot és még 10 percre visszadugtam.

IMG_20140312_105239.jpg

Kár hogy az illatokat nem lehet átküldeni az interneten, de zseniális hogy minden extra hozzávaló nélkül milyen remek ebédet lehet rittyenteni. 

Címkék:recept gomba tejszín egytálétel cukkini ebéd komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feketepuder.blog.hu/api/trackback/id/tr335855876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása